شاید همه میدانیم

 احتمالا شما هم هر از چند گاهی آف هایی دریافت میکنید که در آنها دعایی نوشته اند و از شما میخواهند که آن را برای مثلا 20 نفر دیگر یا همه لیستتان بفرستید تا اینکه شب خبر خوبی بشنوید یا اگر نفرستید خبر بدی خواهید شنید. همچنین ایمیل هایی هم فرستاده میشود که یاهو در حال بستن آی دی های غیر فعال است و این نامه را اگر به دوستانتان فُروارد نکنید ایمیلتان بسته خواهد شد. امیدوارم شما از آن دسته نباشید که به این کارهها عمل میکنید چون این نامه ها یا آف ها در حقیقت یک سرکار گذاشتن ساده است که البته در بعضی موارد مثل مورد یاهو باعث ترافیک و اشغال پهنای باندی میشود که معمولا سرویس دهنده ایمیل را دچار زحمت و مشکل مینماید.

 9 یا 10 سالم بیشتر نبود که در حرم امام رضا با خانواده خودمان و عمویم نشسته بودیم که یک مرتبه دیدم پسر عموی بزرگترم به دنبال کاغذ و قلم میگردد چون نامه دعاگونه ای را خوانده بود که به او میگفت باید 10 بار از روی دعا بنویسد و در هر نوشته هم از 10 نفر دیگر بخواهد که بنویسند. چند سال بعد باز در مجلس ختم یکی از دوستان دعای دیگری نوشته بودند و این بار خواسته بودند که تکثیر شود ( فتوکپی). عقوبت انجام ندادن هم مرگ یکی از نزدیکان یا بیماری سخت در آینده بود. به هر حال در سرزمینی که خرافه تا بالاترین مقامات مملکتی و  دینی نفوذ کرده و وسیله و ابزار بهره برداری به نفع خود گردیده است فکر نکنم این چند تا آف یا ایمیل که بعضی وقتها از طرف دوستانی میرسد که تحصیلات  دانشگاهی دارند زیاد نگران کننده باشد.

 

این پست را برای 100 نفر دیگر آف بگذارید تا 3 آرزوی شما بر آورده شود

نظرات 4 + ارسال نظر
shazux پنج‌شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 09:12 ب.ظ

میگم چطوره 1 پست هم در مورد یاشین بنویسی.

روحی جمعه 23 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 12:05 ب.ظ http://bidad.persianblog.com

مقدمه باید در خدمت موخره و نتیجه باشد. اسپم هایی که شما فرمودین فقط مختص ایران نیست :)

الهه دوشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 03:45 ب.ظ http://khoroush.persianblog.ir

سلام.
از همه جالبترش ایمیل هاییه که نمی دونم از کجا به عنوان لاتری میادو میگه شما مثلاْ سیصدهزار پوند انگلیس برنده شدبد و مشخصاتتون و بدبد تا پولو بریزیم به حسابتون. تا حالا چند تا از دوستان باورشون شده و جالبتر اینکه فکر میکنند تنها کسی هستند که از این ایمیلها دریافت میکنند.
موفق باشید

میترا چهارشنبه 11 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:54 ب.ظ

از همه بدتر s.m.s

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد