بازیگر

سالها پیش همسایه ای داشتیم که زندگی آنها خیلی متاثر از فیلم هایی بودکه پخش می شد. مثلا یک روز باهم دعوا می کردند (مثل سریال آیینه) و روزبعد زن را می دیدی نشسته با سینی چای پیش شوهرش که در کوچه مشغول تعمیر ماشین بودوگل می گفتندوگل می شنیدندوچیزهای دیگری که مارا یارای دیدن نبود!اگرهم بودیارای نوشتن نیست!!! 

دیدن این گونه صحنه ها در آن زمان و در آن محیط کوچک برای ذهن کوچکتر من همیشه پر از پرسش بود و این تلقی را به من می داد که این هاخودشان نیستندودارند فیلم بازی می کنند!این فقط تصور من نبود.برادر(دوقلویم) هم همین طور فکر می کرد و این باعث شده بودکه ما(دونفری!) به این نتیجه تکراری برسیم که همه بازیگر هستیم!و روی عمل هر کسی هم حساس باشیم واسمی بگذاریم(توجیه خوبی است نه؟!)مثلا کسی   بود که اصلاکشاورزی به او نمی آمد امااو سعی می کرد که با فیلم بازی کردن خودش را به عنوان یک کشاورز جا بزند.به او می گفتیم در نقش رعیت!

حالا هم همین حکایت همچنان باقیست.بازی کردن در نقش نویسنده٬ روشنفکر٬ ملی گرا ٬مذهبی٬سیاسی٬فیلسوف٬ رییس٬منتقد٬ فیلم شناس٬دانشمند٬عاشق٬ تبعیدی٬ وطن پرست و هرچیز دیگری خیلی راحت است فقط ملزوماتی می خواهد مثل اتاقی بهم ریخته پر از  کتاب فلسفی و سیاسی و شعرو روزنامه وسیگار برگ وموزیک سنتی وکلاسیک و پاپ و پوسترهای شریعتی ومصدق وچه گوارا وپیراهن سفید وریش و به فراخور حال سمبولی ...وصدالبته زبان پربیان! 

 چرا راه دور می روید نگاهی به اطرافتان بیاندازیدتا به صحت و سقم نوشته ام پی ببرید.

پی نوشت:از وقتی این را نوشته ام جلوی آیینه هستم!!!به قول سیاوش LOL

 

نظرات 9 + ارسال نظر
سعید پنج‌شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 05:22 ب.ظ

مثه اینکه نوشته های خودت واسه خودتم سورپرایزه. با حال بود.

علی پنج‌شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 07:19 ب.ظ http://khoroush.persianblog.ir/

جالب بود، ولی از وقتی نوشته تو رو خوندم دیگه نمی تونم تشخیص بدم که الان دارم بازی میکنم یا خودم هستم! کارگردان کو؟ من کیم ؟ اینجا کجاست؟ . . .

سارا خانم جمعه 5 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:31 ق.ظ http://biriaaa.blogsky.com/

سلام رفیق
بازیگر..............
من مطمئنا یکی از بهترین بازیگران این قرنم........
میبینی چقدر فروتنم
اما نه جدی میگم...........من میتونم در اوج ناراحتی خانوادم کلی بخندونم
یا خیلی راحت میتونم ...........
بگذریم.............
خیلی بده ادم نقش اصلیشو فراموش کنه.......
یا حتی فیلمنامشو گم کنه
حالا باز بی کارگردان یکاریش میشه کرد
ولی وقتی بخوای خودت بنویسی و بازی کنی
یکم سخت میشه

الهه جمعه 5 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 01:32 ب.ظ http://khorush.persianblog.ir

سلام. اتفاقاْ خود بودن سخت نیست. بیشتر مشکلات مردم از این ناشی میشه که میخوان یه جور دیگه باشند یا نشون بدن.

مهرداد شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 07:18 ق.ظ http://4pe.blogsky.com

to in 2nya vaghti neghab ha ziyad tar az soratas kiye ke bazi nakone ?????
be gholi:
ma darin bazi ,hame bazigarim.

صنم یکشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:32 ق.ظ

اون پی نوشت رو عشق است!

دختری با کفشهای ورنی یکشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 03:08 ب.ظ http://3436.blogsky.com

سلام .
وبت خیلی قشنگ بود امیدواریم که موفق باشی ...

یه وسیله برات گذاشتیم بهمون سر بزنی منتظرتیم
°°°°°°°°°°°°|/
°°°°°°°°°°°°|_/
°°°°°°°°°°°°|__/
°°°°°°°°°°°°|___/
°°°°°°°°°°°°|____/°
°°°°°°°°°°°°|_____/°
°°°°°°°°°°°°|______/°
°°°°°°______|_________________
~~~~/__ بیا اینم وسیله حالا دیگه_~~~ ~~~~
~~~~~/ _میتونی بهون سر بزنی _~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~* ¯´¨ ¨`*•~-.¸.....
*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~* ¯´¨ ¨`*•~-.¸.....................

میترا چهارشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 03:58 ق.ظ

خطرناکه حسن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(علی)

باوند پنج‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:35 ق.ظ

پوستر شریعتی به تنهایی می‌تونه نشون بده که یک نفر روشنفکر نیست! آخه مصدق و شریعتی چه ربطی به هم دارن، تازه زدن پوستر یه سیاستمدار به دیوار هم خودش از اون کارهاست!

سلام یاوند جان!من کلی گفتم و منظورم در کنارهم گذاشتن دو شخصیت وارزش گذاری آنها نبود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد