دوران جنگ

خوب به یاد دارم روزی راکه پدربرای آبیاری در باغ مانده بودبی خبرازهمه جا و من شده بودم

پیامبرش!خبر آتش بس راکه دادم خداراشکر کردامامن در دنیای کودکانه خودم بودم و ناراحت ازاین موضوع!آه...چه دورانی بود!

چه دورانی ؟... دوران همکلاسی جدیدجنگ زده!

چه عروسی هایی؟..عروسی های اسلامی بدون دست و رقص و شادی!

چه دعاهایی؟...دعای وحدت سر صبحگاه

چه رفتارهایی؟...رفتار مهاجرینی آنها و انصاری ما 

چه دیدنیهایی؟... هواپیماوادعای گذرش از بالای بام خانه ی ما

چه شنیدنی هایی؟... آژیرخطر توجه توجه...

چه بازیهایی؟...بازی فرمانده وسرباز! سربازکتک خورنده ی هر روز پسر همسایه که با هنرمندی تمام چندین قبضه تفنگ درست می کرد از چوب درخت وبه طرز غیردموکراتیک می شد فرمانده !(اصلا مگر میلیتاریسم ذاتا توتالیترنیست؟!)...یا آتش بازی ملهم از جنگ با لوله ی آنتن(به مثابه ی لوله توپ) و سری کبریت (به عنوان باروت) 

 وچه آرزوهایی؟... بمباران مدرسه تا خلاصی از شر درس!!!

نمی دانم بگویم یادش به خیر یا یادش به شر!اما دوران جنگ ما همه اش خاطره بود!شاید برای شما جور دیگری بوده باشد!

 

نظرات 5 + ارسال نظر
علی شنبه 30 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 12:48 ق.ظ http://khoroush.persianblog.com

آره حاجی! یادش به خیر! به قول سید سعید انگار همین ۱۸سال پیش بود. راستی به برادر هاشم هم سلام برسون! لوول....!!!!

[ بدون نام ] شنبه 30 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 02:06 ق.ظ

حسن شنبه 30 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 10:34 ق.ظ

سلام علی جان
یادته همیشه بچه ها مجبور بودند اول انشا بنویسند به نام الله پاسدار خون شهیدان و در هم کوبنده مستکبران
یا اون روزی که موضوع انشا بود عید نوروز را چگونه گذراندید و یکی از بچه ها نوشته بود به دیدار خانواده شهدا رفتیم و عید را به اونها تبریک و تسلیت گفتیم

شهرام شنبه 30 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 02:38 ب.ظ

علی جان یادت بخیر که خاطرات نه چندان دوست داشتنی رو برا من زنده کردی!
خاطرات روزهای دوری و فراق پدر! روزهایی را که نیاز به بودنش داشتم در جبهه ها بود و مناطق جنگی. اصلا مرور اون خاطرات الانش هم برا من دردناکه !

[ بدون نام ] شنبه 30 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 08:01 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد