آبگوشت

بچه که بودم از آبگوشت متنفر بودم.گاهگاهی هم به اعتصاب غذابرعلیه آبگوشت به برادر هایم ملحق می شدم و مشق دموکراسی می کردیم اما این حرکت صرفا صنفی و مدنی ما با قوه قهریه ای به نام چشم غره پدر رنگ می باخت!آن زمان فرصت گفتگو و بحث نبود و فقط در نبود حکومت مرکزی ما به آنارشیگری می پرداختیم تا در آخر با گزارشاتی که به خدای خانه می رسید محکوم به خوردن آن می شدیم! علت این انزجار شاید به تعدد دفعاتی که ما باید این غذای لذیذ(!)را تناول می کردیم بر می گشت یا شاید هم به طبع کودکی که البته دومی باید مستدل تر باشدچرا که هنوز هم خیلی از بچه ها از آن استقبال نمی کنند! اما حالا دیگراز شیفتگان  آبگوشت هستم!برای همین چند روز پیش برای اولین بار آبگوشت پختم بدون هیچ درد سر و زحمتی! الان می فهمم که چرا زنان پر مشغله هفته ای چند بارآبگوشت می پزند.برای خودش فست فودی است(از لحاظ درست کردن) این آبگوشت!

یاد آبگوشت های روحی و آبگوشت پارتی های بچه های گیوه چی بخیر!

نظرات 8 + ارسال نظر
محسن چهارشنبه 27 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 08:49 ق.ظ

سلام . بگذارید در مورد آبگوشت(آآآآآآآآآآآآب+گوشت) مطلبی نقل کنم که هیچ ارتباطی به آبگوشت علی جان ندارد.
نقل است که حافظ (رضیی الله عنه) شبی میهمان حاجی قوام شیرازی معروف که در اشعارش از آن یاد میکند بود.
سفره شام در پشت بام خانه حاجی قوام گسترده می شود.
تا زیر سقف آسمان هم تناول دلچسبی باشد و هم تفرج دلخواهی.
غذا عبارت است از آبگوشت. که احتمالا عیال حاجی قوام آبش را زیاد کرده بود.
به محض اینکه کاسه آبگوشت در مقابل حافظ قرار می گیرد با دیدن شدت زلالیت آبگوشت فی البداهه می سرایند که:
چراغ اخضر فلک و ماهی هلال
هستند غرق نعمت حاجی قوام لال!!

سمیه و علی چهارشنبه 27 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 09:04 ق.ظ http://www.kolbeyema.blogsky.com/

علی اقا خیلی خوب مینویسین واقعا زیبا بود
همسر من هم عاشق این غذاست و به قول شما دقیقا روزهای که امتخان دارم یا مشغله کاریم زیاده از این دست غذا حتما طبخ میکنم
یه سوال :شما در چه زمینه ای تحصیل میکنین آخه این غصم نوشته هاتون به جای اینکه بوی ابگوشت بده بیشتر بوی سیاست میده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
همسر من هم سیاست خوندن و قلم توانایی هم دارن
در ضمن لینک شدین
به کلبه ما هم سری بزنین
موفق باشین و پایدار

شهرام آقا چهارشنبه 27 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 09:18 ق.ظ

علی جان پست جالبی بود( پس از چندین پست بالاخره من تونستم سر و ته این پست رو به هم ربط بدم !) یاد اون شب بخیر که تو و سعید خونه ما بودید و چه لذیذ بود آبگوشتی که من پخته بودم! !!!؟؟راستی اگه بخوای آبگوشت خوشمزه ترک پسند درست کنی، آنچنان هم بی دردسر و بی زحمت نیست ها !!!! مگر اینکه از تکنیکهای سعید استفاده کنی !

علیرضا چهارشنبه 27 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 11:50 ق.ظ

این علی براتی الان تقریبا یک ساله که قراره منو به صرف آبگوشت دعوت کنه ولی فکر کنم اینقدر مشغلش! زیاده که منم باید به برادر های علی ملحق بشم.

سعید چهارشنبه 27 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 12:49 ب.ظ

آخ که دلم چقدر هوای آبگوشت کرده. شهرام آقا حالا تو یه بار به ما آبگوشت دادی حالا همه حا باید بگی. نه خودمونیم.
مزاح فرمودیم. واقعا یاد آبگوشت پارتی هامون بخیر. تا یه هفته بعد پارتی ها باید زورکی آبگوشت می خوریدم و از ترس روحی نمی تونستیم حرکات آنارشیگری انجام بدیم.
پینوشت. من واقعا نگران ابی هستم مثه اینکه ...

روح اله چهارشنبه 27 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 03:10 ب.ظ http://bidad.persianblog.com

آبگوشت خوردن لیاقت می خواهد علی جان...

الهه چهارشنبه 27 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 04:24 ب.ظ http://khoroush.persianblog.com

سلام. من تصمیم داشتم یه روز که شما میای دلفت آبگوشت درست کنم. اتفاقاْ بنظر من زیاد درست کردنش ساده نیست. چون باید وقت داشته باشی و بری از مغازه ترکه گوشت تازه و نون مخصوص بجای بربری بخری. اینجا که مثل ایران سر کوچه بربری پیدا نمیشه!! در هر صورت نوش جان.
امیدوارم این دفعه دیگه فلفل و زردچوبه خریده باشید!!!!!

رضا سه‌شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 06:09 ب.ظ

فست فوده جالب بود استاد!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد