تابعیت دوم؟

اگر یادتان باشد چند پست در مورد آقایی ایرانی نوشتم که حرف های جالب و بعضانامانوس می زند. یک روز این استاد مسلم تجربه،در مورد راه های گرفتن تابعیت دوم سخن می راندومی گفت که خیلی ها به حیل مختلف سعی در گرفتن آن دارند.به گفته وی بنابر گزارشات اداره مهاجرت،دین هایی مانندمسیحیت ٬درایران با محدودیت مواجه هستند.ایشان به طرز وصف ناپذیری ازحضرت عیسی حرف می زد که انگار در تولدش دستی داشته!وادامه می داد که  گرویدن به این دین علاوه بر برخورداری ازکمک معنوی کلیسا (تسریع در کارصدور پاسپورت)٬ کمک مادی(پرداخت مقرری یا چیزی شبیه به این)را هم به همراه دارد.و در توجیه این گرویدن هم می گفت که چه فرقی می کند که دین آدم چه اسمی داشته باشد.اسلام باشد،مسیحیت باشد یایهودیت .مگرخدای محمدباخدای عیسی و موسی چه تفاوتی دارد؟! به شوخی گفتم ظاهرا که خدای عیسی پولدارتر از خداهای بقیه است!!!او با کمال شرمندگی از راه دیگری هم صحبت می کرد،همجنسباز بودن یا شدن!! البته فورا تبصره  آورد که  این روش دیگر کاربردی ندارد چون که باز هم طبق گزارشات اداره مهاجرت،در ایران پسر ها به راحتی می توانند دست در دست هم در خیابان راه بروند و یا میهمانی هایی بدون دردسر(ازجنس پسرانه) داشته باشند!وباز برای شوخی گفتم که مسلما آزادی به این اندازه در هیچ جای دنیا نمی تواند وجود داشته باشد!!!

...برای من هنوز جای سئوال است که آیاگرفتن تابعیت یک کشور دیگر اینقدر ارزش دارد؟؟!!

نظرات 4 + ارسال نظر
الهه سه‌شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 06:33 ب.ظ http://khoroush.persianblog.com

سلام. حتما مهمه دیگه!!!!
حالا وقتی که تابعیت یه کشور دیگر رو هم میگیرند دست از دروغ گویی بر نمیدارند. نمونشو خودم تو این دلفت سراغ دارم . منو علی ازش حسابی شاکی هستیم!
البته بینشون افراد محترمی هم هستند و حساب اونا جداست. خب منم به خاطر ایرانی بودنم کلی قضاوت میکنم!
موفق باشی

elaheh جمعه 22 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 02:43 ب.ظ

matnhaye zibaii dashti


salam

الهه جمعه 22 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 02:48 ب.ظ

be ye ghazvini migan farghe zan ba mashin chie migemashin vaghti kharab beshe koli kharj dare vali zan vaghti kharab beshe komak kharje



he he he he

الهه جمعه 22 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 02:51 ب.ظ

age doost dari baram off bezar man kheyli doost daram ba shooma bishtar ashna besham(kajolnanaz(

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد